Veelgestelde vragen

Bezorgen

Algemeen

Bij deventerfiets.nl heb je de mogelijkheid om je bestelling te laten bezorgen. Nadat je je bestelling hebt samengesteld vul je het afleveradres in. Je bestelling wordt dan zo snel mogelijk aan de bezorgservice aangeboden. Bijna alle artikelen worden binnen 1 werkdag verstuurd. Houd rekening ermee dat de snelheid van de levering van meerdere factoren afhangt. Wegens levering uit diverse distributiecentra, kan het voorkomen dat jouw samengestelde bestelling in meerdere malen wordt bezorgd.

Afhankelijk van de vervoerder worden pakketten van maandag t/m zaterdag geleverd. Uitzondering zijn speciale (feest)dagen.

Let op: Wij bezorgen niet aan afhaalpunten en niet aan postbussen!

Wanneer wordt mijn fiets bezorgd?

Houdt er rekening mee dat rond de feestdagen fietsen wat later geleverd kunnen worden dan gebruikelijk.

Als richtlijn kan je aanhouden: bestellingen waarbij de betaaltransactie vóór 15:00 uur is geslaagd, worden bij aanwezige voorraad dezelfde dag verstuurd. Let wel, dit is een richtlijn en geen garantie. Je ontvangt per e-mail een bericht wanneer je bestelling gereed is om verstuurd te worden.

Vergeet niet bij ontvangst van je bestelling direct te controleren of de goederen onbeschadigd bij je zijn afgeleverd. Meld onvolkomenheden direct aan de bezorger! Achteraf valt niet meer te controleren wanneer een beschadiging ontstaan is en kan deventerfiets.nl niet aansprakelijk worden gesteld voor transportschade.

Wegens levering uit diverse distributiecentra, kan het voorkomen dat jouw samengestelde bestelling in meerdere malen wordt bezorgd. Bijna alle artikelen worden uit voorraad geleverd. Indien een artikel (tijdelijk) niet leverbaar is ontvang je bericht.
Op het moment dat je een factuur per mail van ons ontvangt is je fiets verzonden.

Kan ik mijn fiets/pakket op een ander adres laten bezorgen?

Tijdens het bestelproces krijg je de mogelijkheid een ander afleveradres op te geven. Let op: Het is niet mogelijk om op een postbus adres te leveren. Houd hier rekening mee tijdens het bestellen.

Kan ik een gewenste leverdag doorgeven?

Indien je de bestelling op een specifieke dag geleverd wilt hebben geef dit dan aan tijdens het bestellen. Bij levering van fietsen is dit in de meeste situaties te realiseren.

Kan ik een bestelling ook afhalen?

Algemeen

Je kan bij het bestellen er ook voor kiezen om je bestelling op te halen bij ons afhaalpunt in Deventer. Wij zijn vlakbij de A1, afslag Deventer, gevestigd. Wil je afhalen, geef dit dan aan bij het bestelproces. Je kunt je bestelling ophalen op afspraak. Voor de deur kan je gratis parkeren.

Hoe weet ik wanneer ik mijn bestelling kan afhalen?

Als jouw artikelen bij ons zijn binnengekomen ontvang je van ons een afhaalbericht per e-mail. Controleer je e-mail dus regelmatig, ook je spam-box. Daarna nemen we contact met je op om een dag en tijdstip af te spreken.
Let op: vergeet je afhaalbericht niet. Zonder afhaalbericht kunt je de bestelling niet afhalen! Bestellingen kunnen ook alleen worden meegenomen op vertoon van het afhaalbericht.
Je kunt je bestelling tot maximaal 5 werkdagen na dagtekening van de bevestigingsmail afhalen.

Waar kan ik mijn bestelling afhalen?

deventerfiets.nl
Arnhemstraat 10A
7418 CL Deventer

Retourneren of annuleren

Wanneer mag iets retour?

Wij accepteren retourzendingen conform de wet ‘Kopen of afstand’. Dit betekent dat na de zichttermijn van 14 dagen de koop definitief is gesloten. Je besluit dus pas om definitief te kopen als je voor 100% tevreden bent. Als je gedurende de zichttermijn van 14 dagen om welke reden dan ook het artikel toch niet wilt nemen, dan is het mogelijk om volgens de onderstaande instructies en voorwaarden het artikel aan ons te retourneren.
NB. Genoemde zichttermijn is geen gebruikstermijn.

Voorwaarden voor retourneren

Voor geleverde producten geldt: slechts ongebruikte goederen, compleet in originele staat en voor zoverre mogelijk onbeschadigde verpakking, aan ons geretourneerd, zullen in aanmerking komen voor volledige restitutie.
Accu’s, sale artikelen, en speciaal voor jou bestelde producten zijn uitgesloten van retourrecht.

De verantwoordelijkheid en de kosten van het retour zenden komen voor jouw rekening, tenzij (in geval van gebreken) anders overeengekomen.

Ongefrankeerde stukken worden evenals goederen zonder afzender door ons geweigerd.

Kan ik mijn bestelling aan de chauffeur geven of omruilen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk.

Hoelang duurt de verwerking van mijn retourzending?

Dit duurt vaak enkele werkdagen. Wanneer je een product retour stuurt wordt je geld (aankoopbedrag) zo snel mogelijk teruggestort of ontvang je een nieuw product, afhankelijk van de afspraak die je met ons maakt. Om je retour zo snel mogelijk te verwerken is het noodzakelijk dat je de retour procedure volgt.

Retourprocedure en adres voor fietsaccesoires

Voorzie het artikel van de factuur-pakbon of kopie bestelling mail en zorg dat het artikel volledig (incl. alle bijgeleverde accessoires, e.d.) en in ongebruikte en onbeschadigde staat naar ons wordt toegezonden.
Wij verzoeken je om je gegevens stevig aan het pakket of de fiets te bevestigen. Zonder complete gegevens kan je retour niet verwerkt worden! Vermeld ook je IBAN (bank)rekeningnummer. Het aankoopbedrag zal per omgaande teruggestort worden op je rekening.

Retourzendingen kunnen verstuurd worden naar:

deventerfiets.nl
[adres]
[plaats|

Retourprocedure en adres voor fietsen

Bij een fiets ligt de retourprocedure iets gecompliceerder. Mail of bel in dit geval met deventerfiets.nl om e.e.a. in goede banen te leiden. Het retourneren naar deventerfiets.nl van een fiets, die direct door de fabrikant is geleverd, is niet mogelijk. Deze retourneer je rechtstreeks naar de fabrikant nadat je een bericht per e-mail van ons hebt ontvangen met instructies over de retourprocedure en de contactgegevens van de fabrikant.

Annuleringen van bestellingen

Wij streven er naar je bestelling direct te verwerken. Indien aankopen geannuleerd worden vóór verzending, dan worden eventueel gemaakte kosten aan je doorberekend, zoals o.a.  reserveringskosten, speciale bestellingen, etc.
Indien aankopen geannuleerd worden tijdens de verzendprocedure kunnen wij deze uitsluitend als retour behandelen. Je dient er rekening mee te houden dat een groot deel van de bestellingen geheel automatisch wordt verwerkt. Dit betekend dat je goedgekeurde bestelling (na ontvangst betaling) veelal binnen enkele minuten al in het distributieproces zit. Deze bestelling kan dan niet meer worden tegengehouden. Je kan deze volgens de normale procedure retour sturen.

Wat moet ik doen bij beschadiging aan mijn artikel?

Vergeet niet bij ontvangst van je bestelling direct te controleren of de goederen onbeschadigd bij je afgeleverd zijn. Meld onvolkomenheden direct aan de bezorger! Achteraf valt niet meer te controleren wanneer een beschadiging ontstaan is en kan deventerfiets.nl niet aansprakelijk worden gesteld voor transportschade. Op het moment dat er een beschadiging geconstateerd wordt die niet afkomstig kan zijn van transport (bijvoorbeeld een kras terwijl de doos onbeschadigd en heel is), dient er contact te worden opgenomen met deventerfiets.nl. Wij ontvangen in dat geval graag een e-mail op info@deventerfiets.nl met een (duidelijke) foto van de beschadiging. We kijken dan samen naar een passende oplossing hiervoor.

Reeds geplaatste bestellingen

Kan ik mijn bestelling nog wijzigen of aanvullen?

Nee, dit is helaas niet mogelijk. Geplaatste bestellingen worden vrijwel direct automatisch verwerkt. Ook kan het voorkomen dat de bestelling zelfs al wordt verpakt en op transport wordt gezet. Het is voor ons dan ook niet meer mogelijk om dit administratief te wijzigen. Zorg er dus voor dat je je bestelling goed controleert voordat je deze bevestigt / betaalt.